Sol Heilo åpner Kirkenesdagene 2019

I samarbeid med Ofelas AS er vi kjempestolte over å kunne røpe at Sol Heilo kommer med band til Ofelas Arena for å åpne Kirkenesdagene 2019, onsdag 31. juli.

Sol Heilo er opptatt av å gi publikum en opplevelse på mange plan der ulike sanser blir berørt. Hun søker å treffe forskjellige emosjoner hos dem som hører på og ønsker å gi dem noe som de kan ta med seg videre i sine liv. Det er derfor hun skriver låter, lager bilder og musikkvideoer, designer sine egne t-skjorter og platecoverog spiller utallige instrumenter. I vinter var Sol med på programserien «Hver gang vi møtes» på̊TV2, der hun overrasket både artister og seere med sitt unike talent. Sol har gjort internasjonal karriere med bandet Katzenjammer og spilt for fulle konsertarenaer og på de største festivalene rundt i verden. Nå går hun solo med sitt eget band og kommer for å gi deg en konsertkveld du sent vil glemme! Sols tekster spenner over et rikt spekter av følelser, noe som gjenspeiles i dynamikken i arrangementene. Musikken hennes er ikke bundet av noen sjanger og det utforskende bandet hennes overrasker oss stadig med et mylder av ulike lyder og stemninger. Sols tilstedeværelse i formidlingen samt bandets kjemi og spilleglede drar oss inn i en magisk flyt fra første til siste tone i konserten. I 2018 turnerte Sol og hennes band for fulle hus i Europa med musikk fra debutalbumet «Skinhorse Playground». I våre svar de ute på intimkonsert-turné på noen få håndplukkede steder i Norge, også her med fulle hus! I sommer slipper Sol første smakebit av ny musikk, og spiller på flere festivaler rundt i landet.