Hva skal vi leve av i nord?

Mulighetene for verdiskapning i nord har aldri vært større. Samtidig begrenses den potensielle utviklingen av både forhold som infrastruktur, hensynet til miljø og rekrutering av kompetanse. Hvilke politiske veikart vil løfte utviklingen videre?

Debatten innledes av Målfrid Baik (Regiondirektør NHO Arktis) og Bjørn Johansen (LO sekretær Finnmark).

Til første debatt inviteres alle kommunestyrekandidatene i Sør-Varanger. Debatten ledes av Guro Brandshaug (Daglig leder Kirkenes Næringshage).

Deretter en debatt med fylkespartiene representert ved Bjørn Inge Mo (Arbeiderpartiet), Kjersti Bergstø (Sosialistisk Arbeiderparti), Ivar Bühring Prestbakmo (Senterpartiet), John Roald Karlsen (Fremskrittspartiet), Christine Bertheussen Killie (Høyre). Debatten ledes av Skjalg Fjellheim (Politisk redaktør Nordlys).

Onsdag 31. juli kl 16:00-18:00
Samfunnshuset i Kirkenes