25.000 til ungdomprisen – vi trenger kandidater

Sparebank1 Nord-Norge stiller med hele 25.000 kroner til ungdomsprisen 2017 som deles ut under Kirkenesdagene.  I den forbindelse er vi avhengig av publikums hjelp til å finne gode kandidater.

Hvem mener du fortjener ungdomsprisen for 2017? Send inn ditt forslag med navn og begrunnelse til kirkenesdagene@gmail.com.

Forslag må være sendt inn innen 20. juli

Prisen deles ut på toget lørdag 5. august kl 12.30

Kriterier for ungdomsprisen:
Prisen deles ut til unge talenter mellom 13 og 25 år innen kultur og idrett som har utmerket seg og ønsker å utvikle seg videre innen sitt felt.

Sparebank1 Nord-Norge har allerede satt av den samme summen for neste år.

4 kommentarer til “25.000 til ungdomprisen – vi trenger kandidater”

1. Ungdomsprisen
    Jeg benytte anledningen til å trekke frem Aurora Møllersen som en aktuell kandidat til ungdomsprisen.
    Aurora er en meget dyktig musiker og saxofonist, så jeg foreslår gjerne henne i denne anledning.

2. Hei,
    Jeg benytter anledningen å trekke frem Martin Rist som vi har hatt som elev ved kirkenes videregående skole 2015-2017, restaurant og matfag. Han har bemerket seg innen kokkeyrket med sin nysgjerrighet og konkurranseinstinkt. Han viser til en fremragende utvikling. Han viser også til en 1. plass under Arctic Skills 2017 som gikk av stabelen i Murmansk.
    Han har en stahet ved å prøve og feile til han viser til korrekt resultat. Han har visst at han har en lidenskap for kokkeyrket, og mulighetene det gir han.
    Han har en respekt for sine medmennesker, selv om konkurranseinstinktet ligger latent i han.
    Han følger med på utviklingen innen yrke, og prøver ut utstyr og metoder som kokker ute i bransjen bruker. Han har i løpet av disse årene gått til innkjøp av noe av dette utstyret selv.
    Dette er en person som bør få oppmerksomhet gjennom å være en flott representant for sin kommune, og for sitt bidrag innen kokkeyrket for fremtidig fagarbeidere.
    Han starter nå som lærlingekandidat hos anerkjente Sven Erik Renaa ved Renaa- restauranter. Han ville gjerne vært lærling i sin kommune, med da Kirkenes ennå ikke har en restaurant av slik høy standard(Se Michelin guiden for Norden for mere info) vil han videreutvikle seg først, før han vender tilbake som en fagarbeider med bred kompetanse, som kan være en bidragsyter for yrket og sin kommune.

Bengt Stokvold
    Langørveien 34
    9900 Kirkenes
    Tlf. nr: 98646597

Det er stengt for kommentarer.