Terminal B – Pikene på Broen

Fredag 4. lørdag 5. august 11:00-14:00 Drop in-verksted

«Tegn din film!» – animasjonsverksted og aktivitet for hele familien på Terminal B // Kirkenesdagene 2023.

Har du noen gang drømt om å lage din egen animasjonsfilm? Bli med på et drop-in-verksted av profesjonell animatør og veileder for animasjon Alexandra Haritonova. Alexandra og hennes kollektiv kalt «Usynlige venner» har jobbet med Kirkenes tidligere. Du har sett animasjonene deres på åpningsshowet til Barents Spektakel 2022, i temaanimasjonen til BS23 og i forestillingen «Moja på Tvoja».

På verkstedet skal du lage din egen håndtegnede animasjon på papir. Vi skal ta den opp på kamera og gjøre den levende i et øyeblikk. Det blir et flott arrangement for alle aldre. Så ta med barna og vennene dine og stikk innom. Vi inviterer deg også til visning av korte animasjonsfilmer av «Usynlige venner» hvor du vil forelske deg i animasjon for alltid.

Gratis // Passer for alle aldre

Lørdag 5. august 13:00 Omvisning i utstillingen «Tegning på Tur»

Tegning på tur betrakter tegning i videre forstand. Utstillingen rommer verk fra Nordnorsk kunstmuseum sin samling med et bredt spenn kunstnere.

Drop in // English // Gratis

Lørdag 5. august 17:00 – 17:30 Visning av korte animasjonsfilmer av «Usynlige venner»

Gratis // Passer for alle aldre